تبریز پی

ارز خوب

محبوبترین و منفورترین ارز ها دیجیتال کدامند؟

سرمایه گذارانی که می خواهند به پیش بینی تغییرات بازار بپردازند، هرچه داده بیشتری داشته باشند، به نفعشان است. یکی از داده ها می تواند تجزیه و تحلیل های اجتماعی باشد؛ اینها می تواند شامل احساسات مردم نسبت به ارز های مختلف در شبکه هایی مثل توییتر باشد. یک بات به بررسی چنین چیزی پرداخته که در ادامه می توانید نتایج آن را ببینید.

نمایش احساسات بازار با استفاده از آنالیز شبکه های اجتماعی

توییتر پر از بات است؛ برخی از این بات ها مخرب هستند، به اسپم کردن کاربران می پردازند و اخبار جعلی پخش می کنند؛ اما برخی دیگر بسیار جالب و کارآمد هستند. Watson’s Reports یکی از بات هایی ست که هر ساعت یکبار به بررسی نظرات مردم درباره ارز های رمزنگاری شده می پردازد. این بات آنالیزگر ترند (trend)، توسط تحلیلگر داده Crypto Watson ساخته شده است؛ این بات، به شناسایی رمزارز هایی که بیشتری صحبت پیرامون آنها وجود داشته می پردازد. بات نامبرده می تواند به تحلیل احساسات غالب بر روی کوین های مختلف نیز بپردازد؛ در نتیجه می تواند مشخص کند که روی کدام کوین نظرات منفی یا مثبت بیشتری وجود دارد.

در زمان انتشار و ساعت های اولیه، مشخص شد که بیت کوین 3000 بار ذکر (منشن) شده است؛ بعد از آن، Waves (1491 مرتبه)، اتریوم (1407 مرتبه) و ریپل (1030 مرتبه) قرار دارند. در حالی که بیت کوین به طور پیوسته در صدر این جدول قرار دارد، سایر ارز ها با توجه به اینکه در خبرها آمده باشند یا نه، خارج یا وارد این لیست می شوند. اما افرادی که از یک کوین صحبت می کنند، لزوما به این مفهوم نیست که آن را دارند و یا می خواهند در آن سرمایه گذاری کنند؛ در واقع تعداد زیادی از کوین های بسیار محبوب جزو لیست کوین هایی هستند که از آنها انتقاد می شود و مخالف دارند.

نتایج بررسی ارز های رمزنگاری شده

یک مقاله پژوهشی در ماه دسامبر سال 2017 با نام “احساسات بازار به توضیح قیمت بیت کوین کمک می کند” منتشر شد. در این مقاله، نویسنده نتیجه گیری خود را به شرح زیر بیان می کند:

“با استفاده از مفهوم قانون Metcalfe، می توان تغییرات قیمت بیت کوین را به طور دقیق توضیح داد؛ این را می توان با استفاده از حجم احساسات بازار درباره بیت کوین در شبکه های اجتماعی بدست آورد. فرض بر این است که قیمت بیت کوین عمدتا نتیجه ی تعادل عرضه و تقاضا بین خریداران و فروشندگان باشد که این موضوع به طرز چشمگیری به احساسات بازار بستگی دارد. این احتمال وجود دارد که احساسات بازار نیز با توجه به قیمت، برانگیجته شود و باعث شکل گیری یک بازتاب و تاثیر دوطرفه شود.”

در شکل زیر می تواند ده رمزارزی که بیشتر صحبت ها درباره آنها صورت گرفته را ببینید.

ارز خوب
ارز خوب

مورد تنفر قرار گرفتن بهتر از نادیده گرفته شدن است

با توجه به گزارش بات Watson، بیت کوین بالاترین احساس منفی ساعتی را دارد (11.5%). البته این موضوع با توجه به تسلط این ارز بر بازار، عادی به نظر می رسد. بررسی دسته بندی های مثبت و منفی، اطلاعات جالبی را به ما نشان می دهد. مثبت ترین کوینی که از آن یاد شده، سیا (sia) است (20.6%)؛ سپس zclassic قرار دارد (19.5%) و پس از آن digibyte مثبت ترین نظرات را داشته (18.7%). پس از اینها نیز Ubiq و Stellar این رده پنج تایی را پر می کنند.

در شکل زیر می توانید ارز های رمزنگاری شده با بالاترین احساس مثبت نسبت به آنها را ببینید.

اما درباره ارزهایی با بیشترین احساسات منفی، همانطور که گفته شد، بیت کوین اولین جایگاه را دارد. پس از آن اتریوم (6.1%)، لایتکوین (5.3%)، بیت کوین کش (4.9%) و tenx (4.6%) قرار دارند. از آنجایی که این بات، تحلیل های خود را هر یک ساعت یک بار بروزرسانی می کند، این ترندها تقریبا پویا هستند. اینکه آیا تجزیه تحلیل های اجتماعی داور خوبی برای روند بازار است یا نه، چیزی ست که سرمایه گذاران باید متوجه شوند.

در نمودار زیر می توانید ارزهای رمزنگاری شده ای که بیشترین احساس منفی نسبت به آنها وجود داشته را مشاهده کنید.

ارز منفی
ارز منفی

داده های متنوع و بات ها

پایگاه داده های عمومی مثل توییتر که گیگابایت ها از داده را در لحظه ارائه می کنند، بهترین گزینه برای بات ها به حساب می آید. برای مثال برنامه نویسان بات هایی طراحی کرده اند که به آنالیز میزان سود سرمایه گذاران، که بصورت خودکار از توصیه های تریدرهای توییتر استفاده می کنند، بپردازند.

بات های دیگر، زمانی که حجم خرید برای یک کوین بصورت ناگهانی افزایش می یابد، توییت می کنند؛ و یا مثل بات تلگرامی Crypler، زمانی که کوینی به یک صرافی اضافه می شود خبر می دهند. با افزایش استفاده از بات ها و هوش مصنوعی، تریدرها سیگنال های خود را از کامپیوترها می گیرند. البته هنوز هم برخی از تریدرهای خوب به غریزه خود تکیه می کنند، و این چیزی ست که هیچ باتی نمی تواند به آن دست پیدا کند.

ارز خوب
ارز خوب

دیدگاه‌ خود را بنویسید