کیف پول بیت کوین

کیف پول بیت کوین

با این که کیف پول‌های معمولی پول، کارت‌های بانکی و سایر روش‌های پرداخت را نگهداری می‌کنند، کیف پول بیت کوین کلید خصوصی را نگهداری می‌کند که به مالک آن توانایی دسترسی به آدرس بیت کوین، ارسال و دریافت بیت کوین را خواهد داد. این کیف پول به کاربر اجازه اضافه کردن یا حذف کردن آدرس‌های بیت کوین و مشاهده مانده حساب هر آدرس را می‌دهد.

اساس کیف پول ارزهای دیجیتال

برای درک کیف پول ارزهای دیجیتال باید برخی اطلاعات پایه را بدانیم. آدرس‌های بیت کوین رشته‌ای از اعداد و حروف هستند که شامل کلید عمومی و خصوصی می‌شوند. کلید خصوصی به کاربر قدرت خرج کردن بیت کوین را می‌دهد. کلید عمومی مثل آدرس مقصدی است که به کاربر اجازه می‌دهد تا بیت کوین دریافت کند. از آنجایی که کلید خصوصی شامل همه اطلاعات لازم برای دسترسی به آدرس‌های بیت کوین است، از آن می‌توان کلید عمومی را ایجاد کرد.

انواع کیف پول‌ها

کیف پول بیت کوین
کیف پول بیت کوین

چندین نوع کیف پول ارزهای دیجیتال وجود دارد و هر کدام قابلیت‌های خاصی دارند. هر چند همه آن‌ها باید پروتکل‌های بیت کوین و دیگر ارزها را رعایت کنند. این پروتکل‌ها اجازه مدیریت تراکنش و استخراج بیت کوین را می‌دهند.

کیف پول‌های دسکتاپی

افرادی که به دنبال روش‌های سنتی هستند می‌توانند از این کیف پول‌ها استفاده کنند. با این که این کیف پول‌ها به کاربر خود کنترل بیشتری نسبت به بقیه کیف پول‌ها می‌دهند، اما فایل‌ها به این صورت فقط از طریق دسکتاپ قابل دسترس هستند. اگر فایل‌ها آلوده شوند کاربر شاید نتواند از ذخایر بیت کوین خود استفاده کند.

کیف پول‌های آنلاین

کیف پول بیت کوین
کیف پول بیت کوین

این کیف پول‌ها از طریق مرورگرهای وب کار می‌کنند. شرکت‌های زیادی چنین خدماتی را فراهم می‌کنند و خدمات میزبانی این کیف پول‌ها را به عهده می‌گیرند و به صورت امن از کلید‌های خصوصی محافظت می‌کنند. اطلاعات کلیدی باید به صورت آنلاین ذخیره شود، به این صورت کاربر از ریسک حذف ناگهانی کلید خصوصی خود در امان است. البته عده‌ای می‌گویند با این کار، کاربر کنترل خود را روی پول از دست می‌دهد و به سرویس میزبان اجازه مدیریت حسابش را خواهد داد.

کیف پول‌های موبایل

این کیف پول‌ها برای موبایل‌های هوشمند طراحی شده‌اند. این کیف پول‌ها برای افرادی که بیرون می‌روند و قصد خرید با بیت کوین را دارند، مفید است. وبسایت Coinbase، اپلیکیشن کیف پول خودش را روی بستر اندروید و آی‌او‌اس ارائه می‌کند.

کیف پول‌های سخت افزاری

این کیف پول‌های امن با هدف ایجاد امنیت در نگهداری کلید خصوصی تولید شده‌اند. این دستگاه‌ها از نرم افزار کوچکی برای ذخیره اطلاعات استفاده می‌کنند که باعث کاهش آسیب‌پذیری آن‌ها در مقایسه با کیف پول‌های دسکتاپ و موبایل می‌شود.

کیف پول‌های کاغذی

افرادی که دوست دارند ثروت خود را به صورت کاغذی حفظ کنند می‌توانند هر دو آدرس بیت کوین و کلید خصوصی را روی کاغذ نگهداری کنند. این کیف پول‌ها مزایای زیادی دارند مثل:

  • حفظ مالکیت هر کلید خصوصی.
  • یک تکه کاغذ در برابر هک آسیب پذیر نیست و کاربر می‌تواند آن‌ها را به صورت ایمن‌تری حفظ کند.

البته باید بدانید اگر فرد دیگری بتواند آدرس‌های بیت کوین و کلید خصوصی را بدست آورد می‌تواند آن پول‌ها را خرج کند.

امن کردن کیف پول‌های بیت کوین

کیف پول موبایل
کیف پول موبایل

درست مثل یک کیف پول سنتی، نگهداری امن آن‌ها بیشترین اهمیت را دارد. خوشبختانه چندین روش وجود دارد که کاربر می‌تواند به این هدف دست پیدا کند. یک روش استفاده از این استراتژی قدیمی است که تمام تخم مرغ‌های خود را درون یک سبد قرار ندهید. با این کار، جلوی ضرر بیشتر را خواهید گرفت.

 

اگر از کیف پول‌های آفلاین استفاده می‌کنید می‌توانید از اطلاعات خود پشتیبان تهیه کنید تا شانس از دست دادن اطلاعات حیاتی را کمتر کنید. اگر هم آن‌ها را به صورت آنلاین ذخیره می‌کنید با رمزنگاری کردن آن‌ها، شانس از دست دادن‌شان کمتر می‌شود.

می‌توانید از فناوری امضاهای چندگانه هم بهره ببرید. قابلیتی که توسط بیت کوین ارائه می‌شود و به مدیریت ریسک بیت کوین کمک می‌کند. وقتی این قابلیت فعال باشد، انجام تراکنش‌ها بدون طی کردن یک سری مراحل مستقل امکان‌پذیر نیست. این قابلیت، ریسک از دست دادن بیت کوین کاربری که از یک دستگاه استفاده می‌کند را کاهش می‌دهد.

خلاصه

کیف پول‌های بیت کوین مهم هستند چرا که حاوی اطلاعات مورد نیاز برای ارسال و دریافت بیت کوین هستند. کیف پول‌های متفاوتی برای بیت کوین وجود دارد و هر کدام نقاط مثبت و منفی خود را دارند. جدای از انتخاب کدام مدل از این کیف‌ها، چندین مرحله دیگر نیز وجود دارد تا این کیف پول‌ها را امن‌تر کنید و ریسک از دست دادن پول را کاهش دهید. شما می‌توانید برای خرید بیت کوین از با ما تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید