ریپل عربستان صعودی

بانک‌های عربستان سعودی از ریپل بهره‌مند خواهند شد

صندوق پول عربستان سعودی (به اختصار SAMA)، با ایجاد یک سامانه آزمایشی امکان استفاده بانک‌های این کشور از نرم‌افزار مخصوص شرکت‌های و نهادهای ریپل را فراهم آورده است. بدین ترتیب این بانک‌ها این امکان را پیدا کرده‌اند که به وسیله روش end-to-end تمامی پرداخت‌های برون‌مرزی خود را به‌صورت آنی انجام دهند.

این اولین نمونه از کارهای مشابه ای است که توسط دولت و صندوق پول عربستان برای تمامی بانک‌های این کشور انجام گرفته است تا بانک‌ها بتوانند از سرویس xCurrent بهره‌مند شوند. از طرف قانون‌گذاری‌ها و آئین نامه‌های مرتبط نیز برای هر تسهیل استفاده از این نرم‌افزار به تصویب نهادهای مختلف رسیده است.

«دلیپ رائوم، مدیر بخش نوآوری‌های بین‌المللی ریپل در این باره اذعان کرد:

بانک‌های مرکزی در سرتاسر دنیا خواهان استفاده از تکنولوژی بلاک چین هستند؛ چرا که آنها دریافته‌اند که به‌وسیله این تکنولوژی می‌توان تراکنش‌هایی مختلفی را با موانع کمتر و هم برای مشترکین حقوقی و حقیقی به انجام رساند.

او در ادامه افزود:

صندوق پول عربستان سعودی اولین بانک مرکزی‌ای خواهد بود که منابع موردنیاز برای بانک‌های داخلی خود را جهت انجام تبادلات آنی در بستر دفترکل توزیع شده ریپل، فراهم می‌آورد.

ریپل در حال حاضر با بیش از صد موسسه مالی در ارتباط است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به توافق اخیرشان با موسسه «لیان لیان» اشاره کرد که در هفته گذشته با این غول عرصه پرداخت‌های بین‌المللی در چین، منعقد شد. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید