بیتکوین

چگونه بیت کوین بفروشم؟

تراکنش های بیت کوین چگونه انجام می شوند؟

هنگام تصمیم گیری در مورد نحوه فروش بیت کوین، ابتدا باید بدانید که کدامیک از روش ها برای شما مناسب تر است: فروشبیت کوین آنلاین یا فروش بیت کوین به صورت شخصی . هر گزینه دارای مزایا و معایب خاص خود است. فروش بیتکوین آنلاین، روش شایع تر برای فروش بیت کوین شماست. در حال حاضر سه راه برای فروش بیتکوین آنلاین وجود دارد:    

۱٫ راه اول شامل یک تجارت مستقیم با شخص دیگری می شود، بدون واسطه که ارتباط را آسان می کند.

۲٫ راه دوم از طریق یک مبادله آنلاین است، جایی که شما با صرافی در ارتباط هستید نه یک فرد دیگر.

۳٫ بازارهای همتا به همتا است که باعث می شود صاحبان بیت کوین بتوانند با فرد دیگری در قبال دادن بیت کوین، چیز دیگری بدست بیاورند. در این نوع مبادله دو فرد (حقیقی یا حقوقی) برای حل دو مشکل به کمک هم می آیند.

Blog_bitcoin
Blog_bitcoin

معاملات مستقیم : وب سایت هایی که این نوع از ساختار فروش را ارائه می دهند عبارتند از Coinbase و LocalBitcoins در ایالات متحده و BitBargain و Bittylicious در انگلستان .

در این سایت ها معمولا باید به عنوان یک فروشنده ثبت نام کنید و برای فروش باید تایید هویت خود را توسط اسکن کارت ملی یا پاسپورت تایید کنید، که بعدا بحث خواهیم کرد. پس از ثبت نام، می توانید یک پپیشنهاد ارسال کنید که به این معنی که قصد فروش دارید و وب سایت به شما اعلام می کند که فردی قصد خرید بیت کوین های شما را دارد. در این روش مبادله شما فقط با خریدار است اما وب سایت مقدار خیلی کمی کارمزد برای پیداکردن مشتری دریافت می کند.

۲٫ مبادلات ارز : راه دیگری برای فروش بیت کوین ها این است که در صرافی های آنلاین ثبت نام کنید. باز هم نیاز به تایید هویت است ولی نه به اندازه تایید هویت برای معاملات مستقیم. در این روش می توانید با ارزهای سنتی یا حتی دیگر ارزهای دیجیتال بیت کوین  را مبادله کنید.

نمونه های دیگری وجود دارند که استفاده از بیت کوین را خیلی ساده کرده اند مثلا شرکت BTC-e بیت کوین ها را تبدیل به کدهای دلاری می کند و بدون نیاز به ثبت نام و با خرید این کد ها به هر مقداری که نیاز دارید می توانید از آن در ۸۰ درصد سایت های اینترنتی معتبر استفاده کنید.

blog-bitcoin

توسعه جدید در فضای بیت کوین، ظهور سایت هایی مانند Brawker و Purse است که قرار است دو گروه از افراد با نیازهای خاص و مکمل یکدیگر را جمع آوری کند.

گروه اول افرادی هستند که می خواهند از بیت کوین برای خرید کالاها از سایت هایی استفاده کنند که ارزهای دیجیتالی را قبول نمی کنند.دوم شامل کسانی است که مایل به خرید بیت کوین  هستند. در بازار، افرادی با شرایط مورد نیاز را جمع می کنند تا به طور موثر بیت کوین را به یکی بفروشند و از کالاهای تخفیف یافته برای دیگران استفاده کنند.

سایت ها  به عنوان واسطه ای عمل می کند، و در این پلتفرم از کیف  پول کاربران استفاده می کنند تا تبادل را برقرار سازند

به عنوان مثال:

  1. علی لیست کالا های موردنیاز خود را از یک فروشگاه خاص به سایت اعلام می کند.
  2. محمد درخواست علی را در سایت می بیند و کالا های مورد نیاز او را با کارت اعتباری می خرد و برای آدرس او می فرستد
  3. هنگامی که علی کالا را دریافت کرد آن را به سایت اعلام می کند و سایت به اندازه قیمت کالا ها به محمد از طرف بیت کوین می دهد و مقداری هم به عنوان کارمزد سایت کم می شود.

 

 

تایید هویت

برای خرید از صرافی ها نیاز به تایید هویت زیادی ندارید. اما برای فروش، سایت ها سخت گیر هستند زیرا تراکنش ها را برای جلوگیری از کلاهبرداری باید کنترل کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید