تبریز پی

سرمایه گذاری روی بیت کوین

سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال در سال 2018

افزایش قیمت کم نظیر ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۷ بسیاری افراد را به سرمایه‌گذاری در این بازار نوظهور ترغیب کرد. پرسش مشترک اکثر افرادی که می‌خواهند ارز دیجیتال بخرند، این است که آیا افزایش قیمت نجومی دیگری در سال ۲۰۱۸ اتفاق خواهد افتاد؟ پاسخ دادن به این پرسش کار دشواری است اما شواهد زیادی وجود دارد که احتمال بالای افزایش قیمت را تایید می‌کند. هر چند این بازار نوسان زیادی دارد و در برخی مناطق جهان موانع قانونی جلوی آن را گرفته است اما باید گفت اگر کسی به فکر سرمایه گذاری در سال ۲۰۱۸ است باید ارز دیجیتال یکی از گزینه‌هایش باشد.

سرمایه گذاری در سال ۲۰۱۸

با وجود ورود چندین شرکت بزرگ به این بازار و سرمایه‌گذاری کلان برخی دولت‌ها در حمایت از بلاک چین و ارز دیجیتال، باور این که قیمت‌ها سقوط خواهند کرد دشوار است. شاید بیت کوین نتوانست اهداف وعده داده شده برای استفاده در پرداخت و خرید امن، سریع و بدون واسطه را عملی کند، اما چندین آلت کوین به سرعت در حال فتح بازارها هستند و هرکدام ویژگی‌ها و مزیت‌های رقابتی برتری نسبت به بیت کوین دارند.

در میان بیش از ۱۰۰۰ ارز دیجیتال موجود کدام ارزها بیشترین امید برای افزایش قیمت را دارند و کدام یک برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۱۸ مناسب هستند؟ در ادامه ۵ ارز دیجیتال با امید بالا به افزایش قیمت را برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۱۸ معرفی می‌کنیم.

۱. ارز دیجیتال نئو

سکه نئو
سکه نئو

ارز دیجیتال نئو در میان ۵ ارز این فهرست، بیشترین ارزش بازار را دارد. نئو نسخه چینی اتریوم است و به اتریوم شرقی شهرت یافته است. نئو از بسیاری جنبه‌ها به اتریوم شبیه است؛ نئو مانند اتریوم در تلاش برای استفاده از بلاک چین در توسعه DAPP و گسترش استفاده از قراردادهای هوشمند است. نئو به دلیل ماهیت متفاوتی که دارد با دیگر ارزهای دیجیتال کمی متفاوت است. وقتی شما نئو داشته باشید در واقع توکن مشارکت در شبکه آن را دارید؛ یعنی می‌توانید به پارامترهای شبکه دسترسی داشته باشید و همین طور حق رای دارید. نئو مثل سهام است که صاحبان آن دارای حق رای هستند و به سهامشان سود داده می‌شود.

نئو یک ارز دیجیتال دیگر به نام GAS برای استفاده داخلی و مشوق در شبکه دارد. قیمت GAS و نئو (NEO) وابسته به یکدیگر است و هرچه قیمت نئو افزایش یابد، قیمت گس (GAS) هم افزایش می‌یابد. نئو یک ارز دیجیتال مناسب برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۱۸ است. بیشتر فعالان بازار پیشنهاد می‌کنند سرمایه‌گذاری در نئو باید بلند مدت باشد و نمی‌توان در کوتاه مدت انتظار سود کلان داشت.

بیشتر بخوانید:

سکه شهرام جزایری

مزیت‌های ارز دیجیتال نئو

  • نئو دارای حمایت دولت چین و چند شرکت بزرگ چینی است.
  • نئو به سرمایه‌گذارانش سود در قالب ارز دیجیتال گس (GAS) می‌دهد.

معایب و خطرات احتمالی ارز دیجیتال نئو

  • نئو واحد کوچک‌تر از ۱ ندارد؛ یعنی قابل تقسیم نیست و حداقل مقدار آن ۱ نئو است که در صورت افزایش قیمت خرید و فروش آن را سخت می‌کند.
  • در رابطه و نحوه همکاری نئو با دولت چین عدم قطعیت وجود دارد.

۲. ارز دیجیتال استلار لومن

استار لومن
استار لومن

ارز دیجیتال استلار لومن یک راه حل پرداخت بین‌المللی مشابه ریپل است که حمایت غول فناوری رایانه آی بی ام (IBM) را دارد. هدف اصلی استلار فراهم کردن بستری برای انتقال و تبدیل ارز در همه نقاط جهان با کمترین نرخ تبدیل ممکن است.

استلار لومن از نظر ساختار مشابه دیگر ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز، سریع و کم کارمزد است. حمایت شرکت آی بی ام می‌تواند در آینده این پروژه بسیار راهگشا باشد و مسلم است که تاثیر آن در قیمت ارز دیجیتال لومن مشاهده خواهد شد؛ به همین دلیل استلار لومن یک گزینه مناسب برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۱۸ است.

مزیت‌های ارز دیجیتال استلار لومن

  • همکاری با IBM که بزرگ‌ترین تولیدکننده دستگاه‌های خودپرداز بانکی است.
  • تا کنون توانسته است نظر بسیاری افراد را به خود جلب کند.
  • سرمایه‌گذاران عمده استلار لومن بنیان‌گذاران وردپرس (WordPress)، Stripe و YCombinator هستند.

معایب و خطرات احتمالی ارز دیجیتال استلار لومن

  • رقبای زیادی با همین هدف استلار لومن یعنی پرداخت و انتقال بین‌المللی وجود دارند.
  • کاربرد استلار لومن نسبت به سایر ارزهای دیجیتال هم رده محدود‌تر است.

۳. ارز دیجیال ریکوئست (Request)

ارز دیجیال ریکوئست Request
ارز دیجیال ریکوئست Request

اگر اهل جستجو و صحبت در بازار ارزهای دیجیتال باشید، نام ریکوئست (Request) را کمتر خوانده یا شنیده‌اید. ارز دیجیتال ریکوئست از نظر عملکرد شبیه استلار است اما تیم توسعه آن مصمم به پیشرفت و گسترش سریع هستند. حتی یکی از بروزرسانی‌های مهم در پروتکل آن بسیار سریع‌تر از موعد مقرر انجام شده است. در انجمن‌های گفتگو و صفحات رددیت (Reddit)، طرفداران ریکوئست از پیش‌بینی افزایش ۱۰ برابری قیمت صحبت می‌کنند.

مزیت‌های ارز دیجیتال ریکوئست

  • طراحی آن ابتکاری و جذاب است.
  • تیم توسعه قدرتمندی دارد.

معایب و خطرات احتمالی ارز دیجیتال ریکوئست

  • مشابه موارد گفته شده در بالا ارتباط و همکاری با شرکت‌ها یا نهادهای پشتیبانی کننده ندارد.
  • هنوز به یک حد قابل اطمینان از گستردگی و جذب سرمایه نرسیده است.

۴. ارز دیجیتال OmiseGO

ارز دیجیتال OmiseGO
ارز دیجیتال OmiseGO

ارز دیجیتال OmiseGO جزو کمتر شناخته‌شده‌ترین ارزهایی است که رتبه خوبی هم از نظر ارزش بازار دارد. این ارز دیجیتال اکنون قیمت ۱۴ دلار و با ارزش بازار ۱/۵ میلیارد دلاری در رتبه ۲۳ قرار دارد. OmiseGO مبتنی بر اتریوم و پلتفرم plasma.io است.

با توجه به این که مبتنی بر اتریوم است، پس می‌توان آن را در کیف پول‌های اتریومی ذخیره کرد. شعار OmiseGO «بانک بدون بانک‌ها» است. تیم توسعه این ارز دیجیتال ارتباط قوی با جامعه کاربران دارند و سعی دارند تمام نیازهای کاربران را بشنوند و به آن پاسخ دهند.

مزیت‌های ارز دیجیتال OmiseGO

  • این ارز دیجیتال محصول شرکت چند میلیون دلاری سازنده پلتفرم‌های مالی به نام Omise است.
  • پتانسیل زیادی برای همکاری با سایر شرکت‌ها در آن دیده می‌شود.

معایب و خطرات احتمالی ارز دیجیتال OmiseGO

  • توسعه پروژه نسبت به سایر رقبا به کندی جلو می‌رود.

۵. ارز دیجیتال نانو (NANO)

ارز دیجیتال نانو NANO
ارز دیجیتال نانو NANO

ارز دیجیتال نانو از ارزهای مناسب برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۱۸ است که کمتر کسی به سراغ آن می‌رود. از نظر عملکرد، نانو جلوتر از رقبا است ولی کسی به آن توجه نمی‌کند. ویژگی کارمزد صفر و سریع‌ترین بودن در تراکنش‌ها در رقبا دیده نمی‌شود. حتی گفته می‌شود ارز دیجیتال نانو در میان ارزهای با هدف پرداخت، قواعد بازی را تغییر خواهد داد و وارد مرحله جدیدی خواهد کرد. شاید دلیل کم توجهی به نانو، کم بودن تعداد صرافی‌های فروشنده باشد. بعد از تغییر نام به نانو استقبال از آن به نسبت بیشتر شده است و حجم روزانه تراکنش به ۵۰ میلیون دلار می‌رسد. حجم زیادی از پوشش رسانه‌ها به بیت کوین اختصاص یافته است و ارزهایی مثل نانو کمتر دیده می‌شوند، اما با این حال نانو در رتبه ۲۴ بعد از OmiseGO از نظر ارزش بازار قرار دارد.

مزیت‌های ارز دیجیتال نانو

  • تراکنش بدون مکث و بدون کارمزد.
  • تقاضای در حال افزایش و تیم توسعه قوی.

معایب و خطرات احتمالی ارز دیجیتال نانو

  • تعداد صرافی‌های ارز دیجیتال پشتیبانی کننده از نانو کم است البته در حال افزایش است.

در این مطلب ۵ ارز دیجیتال با بالاترین احتمال افزایش قیمت برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۱۸ معرفی کردیم. در نظر داشته باشید پارامترها و عوامل مختلفی در این بازار موثر هستند و هیچ فردی نمی‌تواند با قطعیت بگوید قیمت تا چه اندازه افزایش یا کاهش خواهد داشت.

 

در این فهرست نئو و استلار مطرح‌تر هستند و سه ارز دیجیتال دیگر توانایی بالایی برای ورود به رقابت بزرگان و تغییر قواعد بازی دارند. این ارزها براساس روند افزایش حجم تراکنش روزانه و همین طور بحث‌های فعالان بازار در شبکه‌ها و انجمن‌های اینترنتی انتخاب شده‌اند. سال ۲۰۱۸ سال ورود شرکت‌های بزرگ در بازار ارز دیجیتال خواهد بود و به همین دلیل ارزهای دیجیتال تازه‌ وارد به دنبال نمایش ابتکار و نوآوری بهتری هستند.

اگر برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۱۸ به سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال علاقه‌مند هستید، می‌توانید با استفاده از خدمات تبریز پی شروع به سرمایه‌گذاری کنید. ما در تبریز پی دسترسی به خدمات خرید و فروش بیت کوین را برای شما سهولت بخشیده‌ایم، اما همانطور که در اطلاعیه درباره سرمایه‌گذاری روی بیت کوین به شما توصیه کردیم، به هیچ عنوان بدون شناخت کافی از بازار، در این عرصه سرمایه‌گذاری نکنید. مقالات وبلاگ تبریز پی تنها جنبه تحلیل و بررسی این حوزه را دارند و مطالب درج شده در آن اعم از پیش‌بینی یا سخن متخصصان، قطعی نیستند و جنبه تهییج یا ترغیب افراد به ورود به این بازار را ندارند؛ بنابراین هیچ مسئولیتی برای این مجموعه ایجاد نمی‌کنند. تنها هدف ما افزایش دانش و آگاهی در این زمینه است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید